• Forum finansowe oraz biznes forum poruszające tematyki takie jak: inwestycje, finanse, biznes, pomysły na biznes, własna firma, konta bankowe. W tym miejscu możesz zdobywać wiedzę ze świata finansów i biznesu lub dzielić się i wymieniać własnymi doświadczeniami, zawierać nowe znajomości biznesowe. Dołącz do nas :) Pozdrawiamy

Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 3.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VAT, kilometrówki i tym podobne
Witam! udzielam się w kategorii VAT, a temat mam bliższy pojazdom w firmie. Chciałbym się dowiedzieć (ponieważ niejednokrotnie obiło mi się o uszy) jak można zaoszczędzić na VAT przy rozliczaniu kilometrówki? Dopiero zaczynam rozkręcać biznes(usługi dostawcze) i zaczynam od 2 pojazdów. Nie mam w tym doświadczenia a teraz było spore zamieszanie z podatkiem-kratki w samochodach, odliczanie 50%, 100%... Moje pytanie brzmi: jak najlepiej rozliczać kilometrówki (najłatwiej, najwygodniej), żeby zobaczyć jak na tym zaoszczędzić?
Odpowiedz

(05.08.2014, 13:41)yogo77 napisał(a):  odliczanie 50%, 100%...

50% odliczenie jak samochód służy do celów służbowych i prywatnych, a 100 % jak bierzesz samochód w pracy, jeździsz służbowo i zostawiasz go np. na noc też pod aktualną siedzibą firmy. a co do rozliczeń? sprawdz flotis go. monitoring+ w formularz kilometrowki w arkuszu. ale nie mam, nie wiem jak wyglada uzywanie w praktyce
Odpowiedz
Najlepiej założyć sobie własny arkusz na laptopie, gdzie będziesz zapisywał ile km zrobiłeś i ile wydałeś pieniędzy na tankowania. To jest najlepszy sposób.
Odpowiedz
Albo poprostu jakiś notes zawsze mieć przy sobie i tyle. Bo wiecie jak to jest, lapek się popsuje i żadnych informacji nie będziemy mieć.
Odpowiedz
No ale notes zgubisz i będzie, a telefon masz zawsze przy sobie, wiec wystarczy pobrać program i tyle.
Odpowiedz
Dokładnie tak jak twierdzą przedmówcy. Samodzielne rozliczanie plus przechowywanie danych Smile
Odpowiedz