• Forum finansowe oraz biznes forum poruszające tematyki takie jak: inwestycje, finanse, biznes, pomysły na biznes, własna firma, konta bankowe. W tym miejscu możesz zdobywać wiedzę ze świata finansów i biznesu lub dzielić się i wymieniać własnymi doświadczeniami, zawierać nowe znajomości biznesowe. Dołącz do nas :) Pozdrawiamy

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomoc w doborze książek związanych z DŁUGIEM PUBLICZNYM
Question 
Witam,

to mój pierwszy temat, a zarazem post, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości Rolleyes

Może zacznę od przedstawienia swojej sytuacji:
jestem studentem II roku zarządzania (spec: finanse i rachunkowość w zarządzaniu), muszę do bodajże maja napisać pracę roczną (20str) na temat "analiza długu publicznego w Polsce, w ostatnich latach". Poszukuję książek, które poruszają daną tematykę, niestety, ale sam dopiero zaczynam moją przygodę z FiR.

Stąd moja prośba, czy znacie jakieś książki, ciekawe publikacje odnośnie mojego problemu?

Planuję zakupić jak narazie te dwie książki:
1. http://www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl...store_id=2
2. http://www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl...store_id=2

Naprawdę jakiekolwiek wskazówki będą dla mnie "raczkującego" bardzo pomocne.

Pozdrawiam Rolleyes
Odpowiedz

To co pamiętam tak na szybko ,lub widziałem ostatnimi czasy ,te które wybrałeś są w miarę dobre,ale po co od razu kupować od tego są biblioteki uczelniane na pewno znajdziesz te publikacje ,albo i nawet lepsze .

1.P.M. Gaudemet, J. Molinier Finanse publiczne, Warszawa 1999;

2.M. Burda, C. Wyplosz Makroekonomia, Warszawa 1999;

3.S. Owsiak Finanse publiczne, Warszawa 1999.

4.Budżet i polityka podatkowa
Jerzy Żyżyński

5.Zarządzanie długiem publicznym
Teoria i praktyka państw Unii Europejskiej
Kamilla Marchewka-Bartkowiak

6.Finanse? Mariana Podstawki (red. nauk.) (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010

7.Zarządzanie długiem Skarbu Państwa. Implikacje dla strefy euro

8.Przemysław Panfil