• Forum finansowe oraz biznes forum poruszające tematyki takie jak: inwestycje, finanse, biznes, pomysły na biznes, własna firma, konta bankowe. W tym miejscu możesz zdobywać wiedzę ze świata finansów i biznesu lub dzielić się i wymieniać własnymi doświadczeniami, zawierać nowe znajomości biznesowe. Dołącz do nas :) Pozdrawiamy


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Franczyza Znana marka gwarantuje udany biznes ? Franczyza
#1
Czy faktycznie otworzenie biznesu pod znaną marką, gwarantuje nam od razu udany biznes ? Ciekaw jestem waszego zdania. Plusy i minusy takiego rozwiązania ?
Ogromnym plusem jest na pewno wspólny marketing, który praktycznie nie wiele obchodzi właściciela biznesu. Wiadomo jedna marka jedna wspólna reklama. Czy coś jeszcze ?
Odpowiedz

#2
Według mnie bardzo dużo zależy od miejsca. Przykład Mc Donalda. Jeśli restauracja jest przy obwodnicy większego miasta to z pewnością dużo ludzi tam będzie jadło. Jak będzie w mniejszym mieście gdzieś na uboczu to automatycznie mniej lokal zarobi. Tak samo jest z innymi sklepami, które pchają się do centrów handlowych bo tam jest najwięcej ludzi i nie otwierają już sklepów pojedynczych w mieście.
dom za 200 tysięcy? - zapraszam na mój blog poświęcony budowie
Odpowiedz
#3
Jeżeli chcesz zarabiać to taki sklep się napewno opłaca. Jednak gdy ktoś ma większe aspiracje aby w pożniejszym czasie zarabiać naprawde duże pieniadze proponuje własny sklep i rozwijanie jego
Odpowiedz
#4
Wiele zależy od lokalizacji, ale też od polityki działalności, jaką narzuci nam marka. Są standardy, których trzeba się trzymać, niektórych rzeczy nie można zmieniać i robić po swojemu, tylko trzeba przestrzegać zasad, które zostaną z góry narzucone, a z niektórymi rzeczami możemy się nie zgodzić, mając np. lepsze pomysły na formę ekspozycji towaru ;-)
Odpowiedz
#5
wiadomo, ze znana marka daje większe szanse na powodzenie sukcesu, ale jeśli mamy pomysł na własną firmę to wizerunek też da się zbudować przy pomocy kilku specjalstów
Odpowiedz
#6
Zgodzę się z Wami, otwieranie biznesu pod znaną marką zdecydowanie daje większą szansę na sukces. Dostajemy nie tylko logo, ale też gotowy biznes plan, asortyment, system motywacyjny i w ogóle cały, gotowy plan działania. Co do lokalizacji o której była mowa w przypadku Mc Donalda, to bardzo często wymogi co do niej uwzględnione są w umowie franczyzowej.
Odpowiedz
#7
Kratka, nie zawsze, bo wiele zależy także od samego rodzaju działalności Smile Sama marka to nie wszystko, jeśli ktoś ma pomysł, jak coś, co już istnieje na rynku, zrobić lepiej, wtedy warto zastanowić się nad własną prywatną firmą.
Odpowiedz
#8
obecnie na rynku liczy się przede wszystkim kreatywność. myślę że warto postawić na własny pomysł, oraz starać się go rozwijać w jak najlepszy sposób. Sam sobie ustalasz wtedy zasady, oraz jak ma funkcjonować twoja działalność. Myślę, że uczestnicy formum mają rację.
Odpowiedz
#9
Myślę że Jarosław ma całkowitą racje, w dzisiejszej rzeczywistości kreatywność to podstawa, konkurencja jest wielka na rynku tradycyjnym oraz online, świat zmienia się bardzo szybko, warto stawiać na najnowsze technologie i być na bieżąco ze wszystkim co jest związane z naszą branżą.
Odpowiedz
#10
Oczywiście nie wyklucz to możliwości podparcia się znaną marką, w kontekście sprzętu na jakim pracujemy. Na ten przykład skoro prowadząc mobilną myjnię parową pracuje na sprzęcie Optima, to mogę uświadamiać ludzi, że pracuje na najlepszym sprzęcie, po aby w maksymalnym stopniu spełnić ich oczekiwania.
Odpowiedz
#11
Widzę, że kolega Jarosław wybrał sprzęt z górnej półki Smile I słusznie, jak pracować, to z najlepszymi. Zanim nie wyjechałem do Australii, to również chciałem taką myjnię otworzyć i Optima była dla mnie #1. Może po powrocie się tym na nowo zainteresuje.
Odpowiedz
#12
Jeśli lokalizacja jest dobra (czyli w pobliżu osób, którzy są potencjalnymi klientami marki), to powinno to wypalić. A jeśli chodzi o minusy franczyzy, to trzeba pamiętać, że jednak ma się nad sobą szefa, kontrole regionalnych i trzeba część zarobionych pieniędzy oddawać. Ułatwieniem jest jednak wyrobiona już marka i oczywiście opracowany plan na biznes.
Odpowiedz
#13
Znana marka na pewno ułatwia zadanie, ale trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim lokalizacja - powinno to być "ruchliwe" miejsce z dobrze wybraną grupą docelową. Jeżeli otworzymy restaurację McDonald's w małej wiosce, zamieszkanej głównie przez starszych ludzi, to wiadomo, że taka inwestycja się nie powiedzie.
Odpowiedz
#14
To też zależy jaka marka, franczyza np. carrefour czy tesco może wypalić nawet w małej miejscowości - każdy musi robić zakupy, a jeżeli chodzi o postawienie restauracji na wsi to już to może być niewypał. Trzeba sprawdzić co by najbardziej danemu miasteczku było potrzebne.
Odpowiedz
#15
Żadna marka, nawet najbardziej znanej firmy, nie gwarantuje sukcesu, ale na pewno jego osiągnięcie jest łatwiejsze. Przy franczyzie dostaje się cały pomysł, sposób realizacji tego pomysłu i szereg innych udogodnień. Ale i tak najwięcej zależy od nas samych.
Odpowiedz
#16
Zapraszam do przeczytania krótkiego artykułu na temat franczyzy na naszej stronie http://finansefakty.pl/biznes/franczyza-...na-biznes/ gdzie w prosty sposób objaśniamy taką formę prowadzenia biznesu.
Odpowiedz
#17
Wszystko zależy od tego jakiego rodzaju biznes otworzysz. Podsyłam Ci link do forum wyspecjalizowanym w kwestii franczyzny : http://franchising.pl/forum/ Smile
Odpowiedz
#18
Udany biznes gwarantują tak naprawdę: wiedza, zapał, pomysł, marketing. Gotowy know how, rozpoznawalna marka - owszem, to pomaga. Widziałam już jednak punkty franczyzowe upadające po kilku latach działalności, bo zarządzającym zabrakło np. pomysłu na promowanie się.
Odpowiedz
#19
Z franczyzą różnie bywa. Na pewno jest łatwiejszy start, ale jakoś bardzo się nie wybijesz, da się wyżyć z czegoś, ale lepiej tworzyć swoje firmy.
Odpowiedz
#20
Można też pomyśleć o franczyziie jako dodatku a nie jednym stałym źródle dochodu i otwierać franczyzy sezonowe. Takie jak np. mini lodziarnie które widuje tylko w okresie wiosenno letnim, jako budki ostawione przy parkingach większych centrów handlowych
Odpowiedz
#21
Dokładnie, takie mini lodziarnie jako dodatek to fajny pomysł, jako jedyne źródło dochodu to niekoniecznie.
Nie zarobisz na cały rok życia stawiając taką budkę, ale dorobić sobie na niej można.
Odpowiedz
#22
No na mini lodziarniach nie zarobisz nie wiadomo jak dużo.
Trzeba mieć coś jeszcze, a nie tylko taki dodatek.
Odpowiedz
#23
Jeżeli miałbyś prace stałą, to po pracy taka jakaś budka żeby dorobić jak najbardziej jest świetnym pomysłem.
Aczkolwiek jeżeli chcesz tylko z tego utrzymywać się to nie ma szans.
Odpowiedz
#24
Jako dodatek to naprawde fajna sprawa. Można zawsze dorobić sobie i to spore pieniądze.
Odpowiedz
#25
No tak, ale to tylko jeśli jest to dodatkiem, bo z tego nie da rady się utrzymać.
Odpowiedz
#26
Macie rację, z takiej budki nie da się utrzymać. Idealne to jest jeśli masz swoją działalność i chcesz sobie sezonami dorobić.
Odpowiedz
 

Ostatnie tematy użytkownika adolf
WątkiDataOdpowiedzi
Telepraca (infolinia)26.10.2012, 21:314
Odpowiednie miejsce do prowadzenia biznesu26.10.2012, 21:0722
Mniejsza składka ZUS25.10.2012, 20:021

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Franczyza Pomysł na biznes - franczyza Subway? jaro_jaro 13 1,178 28.02.2016, 20:59
Ostatni post: bajazyd




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Biznes Forum

Forum biznesu i finansów. Masz dobry pomysł na biznes? Dobrze trafiłeś! Na biznes forum zawsze znajdziesz pomoc. Wejdź również na nasze forum finansowe by się poradzić, podpowiemy Ci jakie oferty finansowe możesz wybrać, aby zwiększyć swoje zyski.

Linki

  • Siepomaga.pl: wolontariat, pomoc dzieciom, potrzebującym, zwierzętom