• Forum finansowe oraz biznes forum poruszające tematyki takie jak: inwestycje, finanse, biznes, pomysły na biznes, własna firma, konta bankowe. W tym miejscu możesz zdobywać wiedzę ze świata finansów i biznesu lub dzielić się i wymieniać własnymi doświadczeniami, zawierać nowe znajomości biznesowe. Dołącz do nas :) Pozdrawiamy


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dyskusja Skuteczne formy reklamy
#1
W sklepie internetowym - zapominamy, że ma on potężne znaczenie dla wizerunku firmy, produktów, zachowania wiarygodności przed kupującym. Tak i sama grafika sklepu, rozłożenie produktów, hasła, teksty - mają wpływ na konkretne zakupy. W tym kontekście zadbać najpierw wypada o rewelacyjny sklep, potem zaś brać się za ewentualną promocję.

A w sklepie tradycyjnym - promocja musi uderzyć w moje potrzeby - które najpewniej już gdzieś się czają. Może je wywołać, ale o ile nie narusza innych potrzeb - np. posiadanej kasy, perspektyw tańszego zakupu wkrótce, czy dalszych planów.
Odpowiedz

#2
Jeżeli chodzi o skuteczną formę reklamy to polecam reklamę mobilną. Jest to żywa reklama, widoczna na ulicach, internet moim zdaniem trochę się wypalił, za dużo tego. Warto przyjrzeć się ofercie firmy Promotional Partners, to jest naprawdę świetna propozycja. Zajmują się kompleksowo przeprowadzaniem kampanii, od zaprojektowania po wyklejenie auta.
Odpowiedz
#3
Reklamy? Ulotki wrzucane do skrzynki ludzi na osiedlach. Chyba najlepszy i najskuteczniejszy sposób Wink
Odpowiedz
#4
Sklepy internetowe? - Najlepszą formą reklamy jest reklama kontekstowa - dopasowująca się do wymagań danego użytkownika. Czyli adwords czy popularna ostatnio reklama na Facebooku.
Odpowiedz
#5
zgadzam się z Panem, który wypowiedział się powyżej - najlepsza jest reklama kontekstowa, m.in. AdWords - której właścicielem jest Google (bardzo renomowana firma).
Odpowiedz
#6
(13.09.2011, 20:36)Warthgrove napisał(a):  zgadzam się z Panem, który wypowiedział się powyżej - najlepsza jest reklama kontekstowa, m.in. AdWords - której właścicielem jest Google (bardzo renomowana firma).
Dziwne, jakby ktoś Google'a nie znał.... Tongue

Co do tematu, reklama bannerowa na portalach tematycznych także są dobrym rozwiązaniem.
Odpowiedz
#7
Witam wszystkich,

Zapraszam do darmowej, profesjonalnej prezentacji swojej firmy na portalu biznesowym Pol-Me. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom działających na rynku przedsiębiorców, oferujemy bezpłatny pakiet VIP na okres 1 miesiąca oraz pakiet Extended na okres 3 miesięcy. W ofercie podstawowej mogą Państwo korzystać również z pakietu Basic, który cały czas jest pakietem darmowym. Umieszczenie swojej firmy w bazie portalu Pol-Me stwarza możliwości darmowej promocji firmy, a także wzajemnej wymiany informacji na temat proponowanych usług, produktów czy obszarów inwestycyjnych. Portal biznesowy Pol ? Me powstał w celu propagowania oraz prezentacji ofert handlowych przedsiębiorców, tak aby dotarły one do jak najszerszego grona potencjalnych klientów w obrębie Polski, jaki i rynku Krajów Arabskich.

Zapraszamy do korzystania z naszej promocji!
Odpowiedz
#8
Reklamy w internecie są tak uciążliwe, że ludzie przestają na nie reagować. Uczą się ignorować. Sciągają ad-blocki itp. To chore, bo reklamodawcy sami psują sobie rynek.
Odpowiedz
#9
Gdyby reklamodawcy lepiej selekcjonowali strony na których pojawiają sie ich reklamy, gdyby przygotowywali je w mało uciążliwej formie, to te dzieciaki nie miały by czego instalować.
Odpowiedz
#10
Albowiem w internecie trzeba umieć sie reklamować. Form reklamy jest teraz wiele. Po pierwsze forma reklamy jak najbardziej musi przykuwać uwagę, jednak w zdrowy sposób. Reklamy tekstowe, reklamy linkowe, bannery w mniejszym stopniu, albowiem często są blokowane przez programy do blokowania tego typu niechcianych reklam. Wszystko musi odbywać się zdrowo oraz szerokim horyzontem.
Odpowiedz
#11
Ja tez się zgadzam z odpowiedzią powyżej ,reklamy w internecie są wkurzające ,niechciane,wręcz czasami natrętne i myślę ,że przez wiele osób traktowane jak śmieć.
Myślę też ze najbardziej skuteczną jest reklama mobilna, jest wszędzie ,jest widoczna i nie jest uciążliwa .
Odpowiedz
#12
(10.09.2011, 22:24)adamoo napisał(a):  Reklamy? Ulotki wrzucane do skrzynki ludzi na osiedlach. Chyba najlepszy i najskuteczniejszy sposób Wink

W ogóle się z Tobą nie zgodzę. Większość z nas traktuje ulotki jak makulaturę, którą jak tylko dostanie wyrzuca do koszta. Może starsze osoby skrupulatniej przeglądają ulotki w skrzynkach na listy. Tego typu reklama ma szansę na odzew, jeśli posiadanie ulotki oznacza jakiś rabat, czy coś w tym stylu... no i oczywiście, jeśli firma działa na rynku lokalnym.
Odpowiedz
#13
Dobra reklama swoich usług oraz produktów ,polega na dobrym targecie ,czyli znalezieniu odpowiedniej grupy docelowej dla swojej branży ,co z tego że ktoś wykupi np reklamę w telewizji ,czyli zrobi tak zwany nalot dywanowy ,hmmm zapewne ktoś się zainteresuje ,ale jakie są koszty takiej reklamy ,każdy się może domyślić ,najlepiej się zastanowić i poszukać naprawdę zainteresowaną grupę docelową i na niej się skupić
Odpowiedz
#14
Zgadzam się z przedmówcą - reklamę należy stargetować. W tv w trakcie meczu reklamują piwo, auta, narzędzia a w czasie talkshow dla gospodyń domowych produkty typowo kobiece.
Tak samo z reklamą internetową, jak chcesz zareklamować nawigację samochodową to taka kampania powinna iść na stronach motoryzacyjnych, ewentualnie skupiających ludzi interesu, osoby dużo podróżujące prywatnie czy służbowo autem.
Sama forma reklamowa to już całkiem inna bajka, wiadomo banner blindness odbija się na konwersji więc czasem trzeba więcej kreatywności, żeby przyciągnąć uwagę, zachęcić do kliknięcia.
Odpowiedz
#15
Tak jak napisał przedmówca, reklama powinna trafić do konkretnego odbiorcy. Dużo zależy, jaką grupę docelową zakładasz. Dzieci, młodzież, dorośli, kobiety, mężczyźni. W zainteresowania i pasję tych grup musisz kierować swoją reklamę.
Odpowiedz
#16
Nie można też zapominać o mediach społecznościowych i szansa jakie dają na promowanie własnych usług lub produktów. Portale takie jak Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest to rewelacyjne źródło informacji o Tobie i firmie. Bardzo ważne w tej komunikacji są konkursy. Niskim kosztem można zbudować spory zasięg i zaangażowanie. Jak? Wystarczy kupić kilka obrandowanych upominków, coś takiego jak piórniki lub portfele z Zielongórskiej firmy R.Majewski i rozdać fanom. Oczywiście nagrody muszą być odpowiednio dopasowane do grupy docelowej. Ja mówię o swoim przypadku, czyli dzieci, młodzież i ich rodzice.
Odpowiedz
#17
Każda forma reklamy może być skuteczna, musi być tylko odpowiednio dobrana do grupy docelowej. Jeśli grupą docelową są ludzie młodzi, to reklama radiowa w jakiejś regionalnej stacji nie ma większego sensu, bo jeśli młodzież słucha radia, to raczej jest to eska, czy rmf maxx, niż np. Radio Piekary ;P

Są produkty, które lepiej reklamować w tradycyjnych formach (billboardy, ulotki, tv), a są takie, których reklama najskuteczniejsza będzie w sieci, albo w jeszcze innej formie. Generalnie - jest to temat rzeka Smile
Odpowiedz
#18
Do młodzieży akurat najlepiej trafią chyba ciekawie obmyślone reklamy na Facebooku. Wszystko musi być jednak interesujące, intrygujące, zabawne i przykuwające uwagę. Dzisiejszy odbiorca reklam jest ogólnie dosyć wybredny i byle czego nie kupi.
Odpowiedz
#19
Młodzież musi mieć poczucie wspólnego świata nadawcy i odbiorcy, czyli musi czuć, że reprezentant jakiejś firmy jest taki sam, jak Oni, ma te same potrzeby, podobne poglądy itd., że razem tworzą jednolite, wspólne "my" Smile
Odpowiedz
#20
najlepsza reklama i wizytówka firmy w sieci jest jej strona internetowa. Czesto jest to pierwsze i nie daj, o Losie, ostatnia stycznosć klienta z nasza firma. Warto zainwestować w odpowiedni wygląd, prezencje strony. Jak wiadomo to kosztuje. Jednak klienci czeskiej firmy quicksnake.pl przy zakupie hostingu za niecale czterdziesci zlotych rocznie mogą zdecydowac sie na zamowienie strony internetowej u nich zupelnie za darmo. Jest to wyciągniecie pomocnej dloni dla tych co licza kazdy grosz przy rozpoczeciu dzialalnosci lub rozsadnie planuja swoje inwestycje.
Odpowiedz
#21
Reklama będzie skuteczne, jeżeli będzie przemyślana od początku do końca, trzeba się zastanowić kto jest naszym odbiorcom, jaka reklama do niego trafi i jakie hasła, oprócz tego trzeba być wytrwałym i na początku kampanii pracować na 100% nie odpuszczając
Odpowiedz
#22
Jeśli chodzi o sklep tradycyjny, to moim zdaniem bardzo fajnie sprawdzają się stojaki reklamowe, które dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu, zamieszczeniu logo i odpowiedniej kolorystyce, przyciągają uwagę klientów i zapadają im w pamięci. Co z kolei, zwiększa rozpoznawalność produktu i marki, ale też i poziom sprzedaży. Smile
Odpowiedz
#23
Jeżeli mamy sklep stacjonarny i przy okazji sklep internetowy (powinniśmy go mieć), to pierwsze co zrobi potencjalny klient, to wejdzie na naszą stronę i zobaczy co mamy mu do zaoferowania. Jeśli strona będzie zrobiona na ?odwal sie?, to nie przyjdzie do naszego sklepu nigdy. Jeśli zastanie ładną, schludną i przemyślaną stronę to zostanie na niej dłużej, poszuka ciekawych produktów i zajrzy do sklepu zobaczyć je na żywo. Skończyło się myślenie, że jak produkt jest dobry, to sam się sprzeda. To samo tyczy się sklepu stacjonarnego. Dobrze przemyślane wnętrze to połowa sukcesu. Wszystko ma znaczenie ? światło, przestrzeń, ułożenie półek, rozmieszczenie towaru, kolorystyka sklepu, logo. Kto sobie tym kiedyś zaprzątał głowę? Nikt. Teraz robi się z tego sztukę i naukę, którą zaraz będą uczyć na studiach. Polecam przeczytać o tym trochę w internecie /www.iqfm.pl/narzedzia/sell-through/merchandising/szczególnie jak ktoś ma już sklep. Każdy detal jest ważny.


Co do reklamy internetowej to pomysłowa akcja, nawet za grosze, może bardzo szybko zyskać popularność. Przykładem mogą być jabłka, które jakis czas temu w jeden dzień zyskały popularność większą, niż akcje znanych firm prowadzone przez miesiąc. Z tego co pamiętam, to na jakimś bazarze były sprzedawane jabła z podpisem ?Ligole ? Twarde jak życie?. Podchwyciły to fp i poszło w Polskę. Najważniejsza jest pomysłowość!
Odpowiedz
#24
Też. Plus sensowne działania wizerunkowe. Ale to musi robić ktoś kto się zna, bo samemu można sobie co najwyżej zaszkodzić.
Odpowiedz
#25
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy mailing jest jeszcze skuteczny?
Ciekawy artykuł: aptusblog.pl/e-mail-marketing-spam-czy-skuteczna-forma-komunikacji-z-klientem/
Odpowiedz
#26
Jeszcze fajne są foto-książki zawierające ofertę i historię firmy w jednym miejscu. Rozdaje się je czasami jako dodatek do zakupionych rzeczy lub dla stałych klientów. U nas tak robi kilka lokalnych firm.
Odpowiedz
#27
W przypadku małych firm to przede wszystkim pozycjonowanie. sygnatura - jakby ktoś chciał się rozeznać w temacie, to polecam tę firmę.
Odpowiedz
 

Ostatnie tematy użytkownika Marioo90
WątkiDataOdpowiedzi
Mini biznes.29.08.2011, 19:3411
Który pomysł zrealizowany? TU PISZCIE!29.08.2011, 19:331
Zakład fotograficzny29.08.2011, 19:3114
Pełen etat i DG ?29.08.2011, 19:282
System w sprzedawanych komputerach29.08.2011, 19:266




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Biznes Forum

Forum biznesu i finansów. Masz dobry pomysł na biznes? Dobrze trafiłeś! Na biznes forum zawsze znajdziesz pomoc. Wejdź również na nasze forum finansowe by się poradzić, podpowiemy Ci jakie oferty finansowe możesz wybrać, aby zwiększyć swoje zyski.

Linki

  • Siepomaga.pl: wolontariat, pomoc dzieciom, potrzebującym, zwierzętom