• Forum finansowe oraz biznes forum poruszające tematyki takie jak: inwestycje, finanse, biznes, pomysły na biznes, własna firma, konta bankowe. W tym miejscu możesz zdobywać wiedzę ze świata finansów i biznesu lub dzielić się i wymieniać własnymi doświadczeniami, zawierać nowe znajomości biznesowe. Dołącz do nas :) Pozdrawiamy


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dyskusja Jak reklamować małą firmę?
#1
Witajcie

Założyłem niedawno własną firmę i mam pytanie do was mili użytkownicy, jak dobrze zacząć promować własną firmę offline jak i online.

Posiadam swoją stronę internetową oraz fanpage
Odpowiedz

#2
Napisz jeszcze jakiego typu to jest działalność, bo wiesz różnie dobrze może to być piekarnia, a to już zupełnie inna opcja gdybyś miał firmę sprzedającą części samochodowe. Od tego będą zależały wiarygodne odpowiedzi na Twoje pytanie.
Odpowiedz
#3
Dokładnie, bez informacji czym się zajmuje firma zajmuje, nie da się powiedzieć, jak ją dobrze reklamować. Ogólnie można odpowiedzieć tak: zastanów się gdzie (czy w Internecie czy poza nim) znajdziesz swoich potencjalnych klientów i tam się reklamuj.
Odpowiedz
#4
(19.05.2014, 16:07)biznesfirma napisał(a):  Witajcie

Założyłem niedawno własną firmę i mam pytanie do was mili użytkownicy, jak dobrze zacząć promować własną firmę offline jak i online.

Zależy czym firma się tak naprawdę zajmuje? Offline to Ci nie powiem bo to nie do końca moja dziedzina, natomiast w kwestii Online mogę pomóc zdecydowanie więcej. Wiadomo pierwszy krok to tworzenie strony internetowej, ale na daj się naciągnąć bo to wcale nie musi kosztować kilku tysięcy złotych tak jak niektórzy próbują uświadomić wszystkich. Podstawowa i bardzo dobra funkcjonalnie strona, która wystarczy na początek, dla większości firm to koszt maksymalnie 1000 zł. Napisz sobie do chłopaka, który się nazywa Rafał Kokosiński zajmuje się tworzeniem stron -tutaj - postawionych na płatnych szablonach więc ich jakość jest bardzo wysoka.

Potem w odpowiedni sposób pozostaje wypozycjonować się na odpowiednie frazy i ilość klientów powinna stopniowo rosnąć.
Odpowiedz
#5
[Obrazek: 1.gif]

Rozumiesz o co chodzi? Reklama musi być ciekawa, innowacyjna, inna niż wszystkie dotychczas znane. Może trochę przesadzam, ale tylko coś ciekawego może spełnić swoją reklamę. Przykłady takich kreacji macie na 3dprint.com.pl - to na prawdę robi różnicę.
Odpowiedz
#6
A może spróbuj postawić na odzież reklamową tego typu-http://kitle.pl/odziez-gastronomiczna-kitle/koszule-bluzki-kelnerskie-polo/koszulka-polo-damska.html. Ludzie bardzo lubią tego typu bajery, a kupując dużą liczbę takich produktów nie zapłacisz za nie zbyt dużo. W mojej firmie transportowej fajnie się to sprawdziłoSmile
Odpowiedz
#7
Można przede wszystkim przez facebooka i próbując zdobywać rekomendacje
Odpowiedz
#8
Wg mnie, w przypadku małej firmy dość istotny jest dobrze prowadzony newsletter, żeby przypominać klientowi o swoim istnieniu i wyróżnić spośród konkurencji. Sama wybrałam jego smsową wersję i korzystam z SerwerSMS.pl. Takie smsy promocyjne naprawdę fajnie się sprawdzają, zwłaszcza w branżach kobiecych. Zresztą, polecam zapoznać się z artykułem: http://serwersms.pl/media/informacje-pra...-w-sklepie Informacja trafia szybko do odbiorcy i może być odczytana w każdej chwili właściwie, a usługa jest stosunkowo tania. Sama bardzo sobie cenię, gdy sklep informuje w ten sposób o możliwości odbioru przesyłki stacjonarnie.
Odpowiedz
#9
Takie informacje SMS często są traktowane jako spam (szczególnie gdy nie docierają do swojej grupy docelowej). Aby taki przekaż był skuteczny trzeba dotrzeć z nim bezpośrednio do swoich klientów, a to nie jest takie łatwe w przypadku SMS.
Odpowiedz
#10
(22.12.2014, 23:04)Rapsodia napisał(a):  Wg mnie, w przypadku małej firmy dość istotny jest dobrze prowadzony newsletter, żeby przypominać klientowi o swoim istnieniu i wyróżnić spośród konkurencji.
Po pierwsze, żeby prowadzić jakikolwiek newsletter potrzebna jest baza klientów. W temacie autor pisze, że założył niedawno firmę, tak więc zbyt wielu klientów pewnie jeszcze nie ma, a co za tym idzie bazy klientów do wysyłki newslettera również nie posiada Smile
Po drugie nie lubię takiej formy reklamy, negatywnie nastawiam się zwłaszcza do SMS-ów o treści reklamowej.
Oczywiście w kwestii reklamy łatwiej byłoby coś odpowiedzieć, znając branżę, potencjalnych odbiorców usług, itp.
Na pewno trzeba zacząć od stworzenia strony internetowej i systematycznej jej promocji, np. w mediach społecznościowych, w adwords, poprzez pozycjonowanie, reklamę na stronach lokalnych, forach, itp.
W zakresie offline może warto zacząć od najprostszych form reklamy, np. w postaci banerów jeżeli w grę wchodzi promocja firmy usługowej w jakimś regionie to bardzo dobry sposob reklamy. Pozostaje kwestia odpowiedniego zaprojektowania i rozmieszczenia banera reklamowego. Dobrze, jeżeli będzie przyciągał wzrok i znajdzie się w atrakcyjnym miejscu.
Odpowiedz
#11
Jeżeli prowadzisz sprzedaż, zwłaszcza z realnym punktem sprzedaży świetną opcją będzie zatrudnienie zespołu handlowców przez agencję promocyjną. Wprowadzisz nowe produkty do sprzedaży i optymalnie zbudujesz świadomości swojej marki.
Odpowiedz
#12
Za mało napisałeś autorze, aby móc CI kompetentnie pomóc nie wiadomo jaka branża, nie wiadomo czy tylko online bo wspomniałeś o stronie, czy może jednak głównie działasz offline, ale zapobiegawczo zrobiłeś sobie już wizytówkę w postaci www. Sklep z bielizną, częściami do komputera czy samochodowymi będzie się inaczej promowało. Jednakże istnieje uniwersalna opcja promocji jaką dziedziną Twoja firma by się nie zajmowała to skuteczne pozycjonowanie na dobre frazy przynoszące zyski Smile
Odpowiedz
#13
Bardzo fajnie sprawdzają sie lokalne gazetySmile
Odpowiedz
#14
Na pewno ciekawym rozwiązaniem są anonse w lokalnych gazetach. Natomiast jeżeli chce się przy okazji działalności wypłynąć w sieci, bez pozycjonowania się nie obędzie. Sam prowadzę biznes online i swego czasu twierdziłem, że żadna konkretniejsza reklama nie jest mi potrzebna. To był karygodny błąd. Na moją stronę wchodziły dziennie maksymalnie 3 osoby, w tym pewnie ja sam i moja żona. To była totalna porażka. Potem poszperałem nieco w sieci i trafiłem na firmę zajmująca się pozycjonowaniem, a konkretnie seo-www.pl/. Spodobał mi się w ich ofercie model płatności za efekt, dlatego też zdecydowałem się na współpracę. Płacę dopiero wówczas, kiedy moja strona trafia do pierwszej 10 w wynikach wyszukiwania i przy tym liczba osób wchodzących na moją stronę jest znacznie większa, a co za tym idzie obroty wzrosły. Cały czas wszystkie działania związane z pozycjonowaniem są raportowane, więc na bieżąco wiem na czym stoję. Korzystam także z darmowego audytu SEO. Bardzo fajna sprawa.
Odpowiedz
#15
[Obrazek: 11.gif]


Przynajmniej jeśli chodzi o takie kreacje, po których można się spodziewać specjalnej skuteczności. Wiadomo - to są czasy, w których klasyczne formy cudów nie zdziałają, trzeba zarzucić sieci na oryginalność.
Odpowiedz
#16
Nie wiem, czy kolega nadal interesuje się odpowiedzią...

Głównym problemem sektora MŚP odnośnie promocji jest niewiedza w zakresie marketingu. Jednak nie znając branży, ani zasięgu Twojej działalności chyba nikt nie pomoże. Może napisz coś więcej?
Odpowiedz
#17
Jesli masz funpage to reklamuj go i pamiętaj o ciekawych wpisach - licza sie lajki, bo wtedy dociera do wiekszej liczby osób.
Odpowiedz
#18
U nas w mieście w bardzo okazyjnej cenie wynajmują samochody jeżdżące po mieście z banerem - to naprawdę dobra reklama podobno.

Widziałem tańszą opcję rowerzystów, ale takiego dużego banera mu nie można dać, tylko takie "średnie" Smile
Odpowiedz
#19
Świetne są te przystankowe reklamy ;-)
Odpowiedz
#20
może warto zacząć w lokalnych mediach
Odpowiedz
#21
W mediach lokalnych, czasopismach branżowych itp.
Odpowiedz
#22
Najłatwiej chyba w Internecie mimo wszyskto
profesjonalne sita do przesiewaczy zobacz na http://kueperpolska.com
Odpowiedz
#23
zgadzam się offline, to na pewno media lokalne, a online artykułu w różnych portalach regionalnych, stworznie kilku kont social media
Odpowiedz
#24
Pierwsze pytanie, jakie należy sobie postawić to: jaka jest twoja grupa docelowa. gdy znasz jej profil oraz zwyczaje zaczynasz wybierać instrumenty promocji.
afaktury.pl
Prosty program do fakturowania online
Wystawianie faktur w obcych językach, w tym chińskim.
Odpowiedz
#25
No i jaki masz budżet na to, bo to też ważne?
Odpowiedz
 

Ostatnie tematy użytkownika biznesfirma
WątkiDataOdpowiedzi

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dyskusja Jak promować firmę w internecie? Zema 42 3,793 26.07.2016, 10:26
Ostatni post: Adrian




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Biznes Forum

Forum biznesu i finansów. Masz dobry pomysł na biznes? Dobrze trafiłeś! Na biznes forum zawsze znajdziesz pomoc. Wejdź również na nasze forum finansowe by się poradzić, podpowiemy Ci jakie oferty finansowe możesz wybrać, aby zwiększyć swoje zyski.

Linki

  • Siepomaga.pl: wolontariat, pomoc dzieciom, potrzebującym, zwierzętom