• Forum finansowe oraz biznes forum poruszające tematyki takie jak: inwestycje, finanse, biznes, pomysły na biznes, własna firma, konta bankowe. W tym miejscu możesz zdobywać wiedzę ze świata finansów i biznesu lub dzielić się i wymieniać własnymi doświadczeniami, zawierać nowe znajomości biznesowe. Dołącz do nas :) Pozdrawiamy


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy warto dawać zniżki klientom?
#1
Znalazłem w sieci stronę,która daje możliwość zamieszczania żniżek dla klientów i zastanawiam się nad skorzystaniem...
Ile powinna kosztować taka forma promocji i czy jest opłacalna?
Odpowiedz

#2
Mam na myśli nowopowstałą stronę drukujznizke.pl/ -warto wydać np. 100 zł na promocję w ten sposób?
Dziś klientów trzeba szukac na różne sposoby...
Odpowiedz
#3
Ze zniżkami bym nie przesadzał, teraz dla byle rabatu klient potrafi zrobić wszystko, ja bym próbował wykorzystać tu elementy lojalności np. za dobrą współpracę itp. ale nie dawać od tak po prostu, bo to działania na krótką metę, takich klientów można mieć na pęczki tylko ile możemy dawać coś po okazyjnej cenie? ;)
Odpowiedz
#4
jako jedna z form reklamy, jak najbardziej. Trzeba budować odpowiednie relacje z klientami, raz dajesz im rabat raz coś innego Smile to już zależy od Twojej pomysłowości
Odpowiedz
#5
Na początek czemu nie. Wiadomo, wiele osób szuka zniżek, więc mogą w ten sposób trafić do Ciebie. Ale jak we wszystkim ważny jest umiar. Programy lojalnościowe to dobry pomysł, bo angażuje klienta na dłuższy czas.
Odpowiedz
#6
poza tym zniżka to duuża motywacja, klient myśli wtedy o firmie pozytywnie i jest szansa, że ten mały podarunek zostanie u niego w pagięci i zachęci do dalszego korzystania z usług Smile
Odpowiedz
#7
Moim zdaniem rabaty są dobrym pomysłem, ponieważ zdobywają zaufanie klienta, jeśli podamy dobrej jakości produkt w dobrej cenie, konsument będzie bardziej skłonny kupić nasz towar, nawet gdy cena wzrośnie
Odpowiedz
#8
ależ oczywiście tylko nie należy przesadzać, ale zastanowić się na mądrym przywiązaniem klienta do swojej firmy np rabat na urodziny, rabat na drugi produkt ale to wszystko zależy od Twojej kreatywności Smile
Odpowiedz
#9
Z rabatami i zniżkami jest różnie. Jedna grupa klientów to doceni i wróci do nas. Lecz duża rzesza osób tylko szuka promocji i obniżek. Nie wykazują skłonności do przywiązania się do marki. Lecz wszystko zależy od produktu i jego ceny.
Odpowiedz
#10
Przed rozdawaniem rabatów należy się zastanowić jaki ma to przynieść skutek. Czy chcemy pozyskać nowych klientów, czy może zwiększyć świadomość marki, czy może jeszcze inny cel nam przyświeca.
Należy mieć na uwadze, że wielu klientów jest wiernych niskiej cenie i jak ktoś inny da o 10 groszy mniej to pójdą do konkurencji. Oczywiście najlepiej zrobić akcję na próbę i mierzyć jej skuteczność. Na podstawie wyników można określić czy przynisła założony efekt czy nie. Jeśli tak to kontynuujemy, jeśli nie analizujemy przyczyny i wyciągamy wnioski.
Obliczaj zużycia paliwa za pomocą kalkulatora spalania paliwa
Odpowiedz
 Podziękowali: Adrian
#11
Zniżki są dobrym sposobem na rozreklamowanie marki. Jednak czy będzie się to na dłuższą metę przekładało na rosnącą ilość klientów - to już zależy od zbyt wielu innych czynników. Dlatego warto to dokładnie przemyśleć, jak doradza ecoo. Powodzenia!
Odpowiedz
#12
(17.12.2013, 11:56)nataliakl napisał(a):  Zniżki są dobrym sposobem na rozreklamowanie marki.

To zależy od tego jak chcemy pozycjonować markę (nie chodzi mi o SEO). Są marki które chcą być postrzegane jako drogie i niedostępne. W tym wypadku zniżki mogą raczej zaszkodzić, bo spowodują że produkty są bardziej dostępne, a to może spowodować odpływ dotychczasowych klientów.
Oddaj swoje podatki w ręce profesjonalistów z biura rachunkowego i zajmij się tym co lubisz w swoim biznesie.
Odpowiedz
 Podziękowali: Adrian
#13
Warto dawać zniżki, gdyż dzięki temu właśnie można zyskać większą liczbę klientów.
Odpowiedz
#14
Zgadzam się klienci lubią zniżki i rabaty im więcej tym lepiej. Jest długofalowe budowanie relacji z klientem.
Odpowiedz
#15
(30.12.2013, 15:43)manieczka napisał(a):  Zgadzam się klienci lubią zniżki i rabaty im więcej tym lepiej. Jest długofalowe budowanie relacji z klientem.

Pod warunkiem, że są to rabaty udzielane za obrót. Jeśli nie to raczej strzał w stopę niż budowanie relacji.
Jeśli klient X kupuje od lat i kupi jakiś produkt w standardowej cenie. A ty 2 dni później robisz promocję i jego kolega kupujący po raz pierwszy kupi produkt taniej i powie o tym klientowi X, może okazać się że stracisz stałego klienta.
Należy też pamiętać, że klient wierny niskiej cenie przejdzie do konkurencji, jeśli ta sprzeda mu to samo za 10gr mniej.
Oddaj swoje podatki w ręce profesjonalistów z biura rachunkowego i zajmij się tym co lubisz w swoim biznesie.
Odpowiedz
#16
Moim zdaniem zniżki są skuteczne, ale trzeba je przyznawać tak, żeby na nich za bardzo nie stracić. Warto tu zastosować elementy systemu lojalnościowego. Tzn. na przykład za pierwszą usługę pełna kwota, za drugą - zniżka. Można też łączyć różne produkty. Np. jeżeli ktoś kupi laptopa, można mu dać zniżkę na zakup torby do laptopa. Tym sposobem sprzedajesz główny - droższy produkt, a na tańszym nie zarabiasz. Wilk jest syty, a owca ma wrażenie, że zrobiła dobry interes (co zresztą może być prawdą).
Odpowiedz
#17
Moje zdanie jest takie, że zniżki bardzo przyciągają klientów, dlatego warto.
Odpowiedz
#18
Warto, pewnie, że tak. Człowiekowi zaczynają sie błyszczeć oczka jak widzi napis zniżka, wyprzedaż, od razu się na to rzuca, bo coś będzie taniej. I tym sposobem klientów przybywa. Zresztą wystarczy popytać znajomych jak często korzystają z gruponów itp. Firmy z którymi miałam do czynienia zarabiały na tym duże pieniądze.
Odpowiedz
#19
Ja myślę, że od kodów rabatowych skuteczniejszy okaże się dobry program lojalnościowy. Dzięki skutecznemu programowi wsparcia sprzedaży, Twoja sprzedaż wzrośnie i pozyskasz nowych klientów i partnerów biznesowych. Programy wsparcia sprzedaży sprawdzają się w sytuacjach, gdy chcesz zwiększyć rentowność współpracy partnerskiej, zrealizować indywidualne cele sprzedażowe lub zbudować sieć dystrybucji swoich produktów. Polecam skorzystać z pomocy edenred.pl/pl
Odpowiedz
#20
Zdecydowanie warto. ludzie są łąsi na wszelkiego rodzaju promocje i uwielbiaja dostawać coś za free... Propnowałbym przejrzeć sobie gadżety reklamowe:
http://www.opengift.pl/

Na przykład w tej hurtownii. I zamówić dla nich takie prezenty.Na pewno to docenią.
Odpowiedz
#21
Faktycznie, z promocja różnie bywa. Ja bym dała rabat, ale na urodziny.
Odpowiedz
 

Ostatnie tematy użytkownika netman
WątkiDataOdpowiedzi
Co zastąpi Facebook?06.03.2014, 14:2534
Kredyt pod zabezpieczenie13.02.2014, 10:003
Gdzie drukujecie wizytówki?24.10.2013, 11:0614
All money,jakieś opinie?10.10.2013, 12:460
Naprawa sprzętu komputerowego w firmie,jak się do tego zabrać?17.09.2013, 11:3413




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Biznes Forum

Forum biznesu i finansów. Masz dobry pomysł na biznes? Dobrze trafiłeś! Na biznes forum zawsze znajdziesz pomoc. Wejdź również na nasze forum finansowe by się poradzić, podpowiemy Ci jakie oferty finansowe możesz wybrać, aby zwiększyć swoje zyski.

Linki

  • Siepomaga.pl: wolontariat, pomoc dzieciom, potrzebującym, zwierzętom